מתכוננים היום לדור העובדים של העתיד

מאת: ריבי אספלר – מנהלת תיק מוצרים בסינריון
 
באוקטובר האחרון הייתי בכנס בינלאומי ונכחתי בהרצאה של מנהלת מוצר בפייסבוק שאמרה: "אם אתם חושבים שאתם מעצבים אפליקציות ארגוניות היום לעובדים כמוכם, אתם ממש לא מעודכנים.
הצעירים של היום – מנוער ועד סטודנטים, הם הדור הבא של העובדים. חשוב להכיר אותם כדי לדעת למי ישתמש בדור הבא של המוצרים שלכם".
אז מה מאפיין את העובדים של הדור הבא הקרוי Millennial Generation או בשמו המקובל יותר: דור ה- Y?
אלו ילידי תחילת שנות ה-80 של המאה הקודמת ועד לסיומה, שחלקם כבר בשוק העבודה וחלקם ייכנס אליו בשנים הקרובות. החשוב ביותר לדיוננו, הוא העובדה הפשוטה שבעוד 3 שנים הם כבר יהוו את הרוב בשוק העבודה! העובדים שלכם. הספקים שלכם. הלקוחות שלכם. כולם יעסיקו בעיקר אנשי Millennial.
דור ה- Millennial הוא דור שמסתובב עם מחשבים קטנים ביד (טלפונים חכמים).  הם עובדים מכל מקום ובכל זמן (Smartphone based applications). הם מתקשרים עם הקולגות שלהם, כל הזמן. "תקשורת" ו"קבל פידבק מיידי" הן מילות מפתח עבורם (Enterprise Oriented Social Media).  הם רוצים אינפורמציה רלוונטית (Embedded Analytics), המותאמת אישית עבורם (Personalized)  וחשוב שהאינפורמציה תגיע עכשיו ולא שנייה אחת מאוחר יותר (Real-Time).
קל לפסול את האמירות האלה ולטעון שדור ה Millennial עדיין אינו רווח בארגונים. אך סטטיסטית,  בעוד 3 שנים הם יהיו הרוב בארגון.
אפליקציות שלא יספקו את הצרכים שלהם פשוט יידחו ע"י המשתמשים הללו וארגונים שלא ידברו את שפתם של אנשי ה- Millennial ייתפסו כארגונים מיושנים, בעיני עובדיהם ובעיני לקוחותיהם.
אז, אילו תשובות נותנות חברות מובילות למגמות והצרכים האלה, איך יראה הדור הבא של המערכות הארגוניות ומה הן צריכות לכלול?
HR Analytics
  • Embedded Analytics – תצוגות גרפיות של מדדים בזמן אמת כחלק אינטגראלי מהמערכת. מדובר בניתוחי מידע רלוונטי לתפקיד, המגיעים למשתמש ומציג בפניו מטריקות של עמידה ביעדים (תכנון מול ביצוע) ומאפשרים נקיטת פעולה מתקנת במידת הצורך.
  •  Predictive Analytics – תחזיות ומגמות. ניתוח נתונים בדיעבד אינו מספיק. הדור הבא של Analytics צריך להציג תחזיות ומגמות (עליה, ירידה) כמו גם הצעות לפעולה מתאימה. כל הנתונים כבר קיימים. העניין הוא פשוט לנבא את המגמה לתקופה הבאה, על סמך נתוני תקופות מקבילות בעבר.
    לדוגמה, משרד עורכי דין המזהה עליה בכמות השעות שלא לחיוב (non-billable hours), צריך להעיר את תשומת ליבו של המנהל הרלוונטי ולהניע אותו לפעולה מתאימה לצמצום שעות אלו.
 
תקשורת ושיתוף
מגוון אמצעי תקשורת ושיתוף בסביבת עבודה אחת, בדומה ל- Facebook אך בהיבט ארגוני: יכולת של העובד לתקשר ולשתף את אנשי הקשר שלו ומומחים בתחום, יכולת לנהל צ'טים וקבוצות דיון, לשתף ברעיונות וליצור מאגר ידע. יכולות אלו מאפשרות לעובד נגישות לידע והדרכות, אך גם מאפשרות לו לתרום למאגר זה.
  • Analytics 3.0 – שילוב בין בינה עסקית בנושאים הקשורים לביצוע התפקיד לבין מידע בלתי מובנה שנאסף ונוצר ע"י קהילות וקבוצות רלוונטיות לתחום. כמויות המידע הפורמאלי והפורמאלי העצומות הזמינות היום, מחייבות מעבר ממודל של "בדיקה ותגובה" למודל של "חיזוי ועיצוב המציאות".
  • קהילות אינטרנטיות – עובדי הארגון כמו גם משתמשים חיצוניים חולקים ומשתפים בידע מקצועי ומתוגמלים על תרומתם. זהו שילוב בין Gamification לארגון החברתי.
    לדוגמה – החברים בקהילה מקבלים נקודות עבור בלוגים או פוסטים שהם מעלים ובתמורה מתוגמלים באמצעות פרסים והכרה מעמיתים ומהמנהלים שלהם.
  • מובילי דעה בארגון – בדומה למוביל דעת קהל בתחום הצרכני, מאתרים מוביל דעה בארגון שיאסוף סביבו עוקבים, יפרסם בלוגים וסטאטוסים בנושאים רלוונטיים לתחומו ויתקשר עם העוקבים שלו בכל אמצעי תקשורת (מיילים, SMS, צ'טים וכד').
 
תהליכים מובנים וממשקי עבודה מונחי קונטקסט
  • מציגים רק את המידע והפונקציונאליות הרלוונטיים לנושא ומכוונים את המשתמש לפעולות ממוקדות.
  • במקום סרגלי כלים עמוסי עשרות כפתורים, המאפשרים למשתמש ניווט חסר הכוונה במערכת, יש לבנות מאחורי הקלעים סט של תהליכים (Embedded Workflows) שיש להם סט מוגדר של צעדים.
  • במקום תפריטים אחידים עם עשרות יכולות ופקדים שחלקם בלתי רלוונטיים לנושא ספציפי יש לאפשר
    In-context navigation, היינו, ניווט ממוקד קונטקסט ובנוסף גישה ל- Mini Apps (אפליקציה לניהול נושא/תת תחום מסוים) ממוקדות.
 
אנו בסינריון שמנו לנו למטרה לתת ביטוי לצרכים ומגמות אלה, החל מהדור הבא של המערכות הטכנולוגיות שנשיק בקרוב. עליכם חלה האחריות לבחון מי יוכל לתת מענה מיטבי לצרכים הנוכחיים והעתידיים של הארגון שלכם, בבואכם לרכוש או לשדרג מערכת טכנולוגית לניהול משאבי אנוש.