מיומנויות "רכות" – אל תקראו להן "רכות" כי הן קריטיות לעתיד של הארגון שלכם

5 דקות | 7 ביוני 2021
אילוסטרציה - כישורים רכים

שתף:

אנחנו קוראים להן מיומנויות ״רכות״. זה נשמע כאילו הן ״nice to have״, בעוד שבפועל אלו הכישורים שעולם העבודה צריך וממש קשה לו למצוא.

סקר של LinkedIn מעלה ש- 87% מהמגייסים אומרים שכאשר גיוס עובד נכשל, זה בדרך כלל נובע מחוסר במיומנויות הרכות.

בפוסט קודם שלנו ליקטנו עבורכם את 21 המיומנויות הרכות המבוקשות ביותר ב- 2021 עפ"י מחקרים של מספר חברות השמה גלובליות.

בעוד שרוב העובדים מגויסים על סמך היכולות הטכניות והמקצועיות שלהם, דווקא המיומנויות הרכות שלהם מעניקות להם "עמידות בקריירה", אומרת אלכסנדרה לויט, מומחית בתחום העתיד של עולם העבודה ומחברת הספר Humanities Works: Merging Technologies and People for the Workforce of the Future. היא מגדירה זאת כיכולת לרכוש את הכישורים, הידע והלך הרוח הדרושים כדי להיות חבר מעורב ויצרני בצוות.

"בכדי שמישהו יצליח בטווח הארוך, הוא צריך להיות גמיש ומסוגל להמציא את עצמו מחדש בסביבות למידה שונות", היא מוסיפה.

איך תזהו את המיומנויות הרכות שחסרות לעובדים שלכם?

בקשו מהמנהלים לעיין בהערכות ביצועי העובדים שלהם, בכדי לזהות נקודות תורפה במיומנות רכות, כמו גם בגישה ומעורבות שלהם במהלך ישיבות הצוות, וזהו ההתנהגויות שיש סיכוי לשפר.

הערכות עצמיות של העובדים ומשוב 360 מעלות עוזרות במשולב לתעדף את הכישורים הרכים שעובדים צריכים לעבוד עליהם. כך עובדים יכולים ללמוד על האופן בו אחרים תופסים אותם.

כדי לגלות אילו מיומנויות רכות נדרשות ביותר בארגון, תסתכלו על העובדים המצליחים ביותר שלכם. בדקו האם יש תכונות מסוימות שמשותפות להם ומאפשרות להם לשגשג בארגון. שאלו את המנהלים מהן המיומנויות הרכות החשובות ביותר בעיניהם במבט על העובדים שלהם.
וכשיש ספק, חיזרו למקורות ובדקו את ערכי החברה והחזון שלה וחשבו על התרבות הארגונית שלכם. זה מה שקובע את סדר שלכם כשמדובר בכישורים רכים.

בהקשר זה, אנו ממליצים לכם לקרוא גם את הפוסט שלנו התכונות שהופכות טאלנט לכזה, ולא תמצאו אותן באף רזומה

האם אפשר לפתח מיומנויות רכות?

התשובה היא: מורכב, אבל אפשרי.
אמנם נכון שיש אנשים שיש להם תכונות אישיות מולדות שמאפשרות להם להפגין כישורים רכים מסוימים בצורה טבעית יותר, אך ניתן לחדד כישורים אלה לאורך זמן, וגם לזכור שכישורים שלא משתמשים בהם בפועל, נשחקים לאורך זמן. ולכן יש לארגונים הרבה מה להרוויח באמצעות פיתוח של מיומנויות רכות, אשר בדיוק כמו כל מיומנות טכנית, דורשת לימוד ותרגול שוטף.

איך עושים זאת? – קראו לדוגמה את הפוסט שלנו ביקוש קשיח למיומנויות רכות – האם אפשר לפתח אותן?, המסביר כיצד ניתן לפתח מיומנות רכה כגון חשיבה ביקורתית.

נכון, הרבה יותר קל לפתח עובד בכל הקשור למיומנויות "קשות", שם גם יש הרבה פחות מרחב לטעויות.
ככל שרוצים ללמד עובדים לרכוש כישורים רכים, חשוב שחברות יטפחו סביבה ותרבות ארגונית יש בהן מקום לטעויות שעובדים עושים. זה מחייב מנהלים להתייחס לשאלות וחששות של עובדים בצורה אמפטית ולגלות הבנה, ובשום מקרה, לא להטיח אשמות.

חוויית הלמידה של מיומנויות רכות צריכה להיות בספרינטים ולא מרתונים – הדרכות גמישות, קצרות ותכופות יותר. מומלץ לשלב בין אימונים בקבוצות גדולות, תוכניות חונכות ולמידה עצמאית מקוונת, כגון סרטונים קצרים לפי דרישה או פודקאסטים, בשילוב עם תרגול ויישום הכישורים בעבודה היומיומית.

בשנים הקרובות נראה פתרונות טכנולוגיים חדשים שיתנו מענה מגוון לנושא הלמידה בארגון. פלטפורמות מתקדמות, ממערכות למידה אינטראקטיבית, דרך משחוק (Gamification) ועד למציאות וירטואלית, יאפשרו חיבור בין תכנים מסוגים שונים, לכלל חווית למידה משולבת. מערכות יוכלו גם להמליץ על תכני הדרכה ברמת המיקרו, ו"לדחוף" אותם לאנשים המתאימים, בזמן המתאים ביותר, עד להשלמת מערך הדרכה מקיף, מותאם אישית.

וכמו בכל סוג של למידה והכשרה, גם כשמדובר במיומנויות רכות, חשוב להעריך את ההשפעה של האימון באמצעות מעקב רבעוני לפחות, אחרי השיפור בביצועי העובדים.

 

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,800 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: