עשרה רעיונות קטנים להוקרת עובדים, שיכולים להשיג המון

דקות 5 | 26 באוגוסט 2019

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

סקר שערך לאחרונה אתר חיפוש המשרות CareerBuilder מעלה כי 50% מהעובדים יישארו בעבודתם אם הארגון יכיר ויוקיר אותם על מאמציהם ועל תרומתם. אותו סקר הצביע גם כי 40% מהעובדים לא ינסו לעשות מעבר למסגרת התפקיד שלהם, אם לא ירגישו שהם מקבלים הכרה משמעותית.
ואם המספרים האלה לא מדאיגים אתכם, חישבו על המספר הבא: 51% מהעובדים מוכנים לעזוב מקום עבודה, תמורת הצעה טובה יותר ממה יש להם כיום, עפ"י סקר מכון גאלופ.
כיום בונוס שנתי אינו מספיק בכדי להניע אנשים. הם רוצים לזכות להכרה לעיתים קרובות יותר. הם רוצים לשמוע בזמן אמת מילים כמו "עשית עבודה מדהימה" ומוטב שזה יאמר באופן פומבי ככל שניתן.
הנה 10 רעיונות שתוכלו לאמץ מהאופן בו חברות שונות מוקירות את העובדים שלהן, ולהפוך את ההוקרה לחלק מהתרבות הארגונית שלכם – רעיונות קטנים שיכולים להשיג המון ולעודד מוטיבציה:

רתמו מנהלים בכל הדרגים להוקיר עובדים

גם אם סדר היום של המנהלים בארגון עמוס, חשוב שתעניקו להם את הזמן ואת הכלים אשר יאפשרו להם להוקיר את עובדיהם על הישגים מיוחדים. הנה כמה דוגמאות:

  • כרטיסי תודה – אין כמו לקבל מהמנהל מעין כרטיס עם כמה מילות תודה על מעשה ראוי שעשה, ובכך "לעשות לו את היום". גם אם זה דורש קצת זמן מהמנהל, כדאי לכתוב כמה מילים אישיות כהוקרה על מעשה ספציפי ולהניח על השולחן של העובד או למסור לו ביד. זה צריך להיעשות ב"זמן אמת" – תוך יום או יומיים מהמקרה.
  • Gift Cards – כרטיסי מתנות הניתנים למימוש ברשתות שיווק למיניהן או כחוויות (מסעדות, לילה במלון וכד') הם מתנה בערך סימלי למדי, שמנהל יכול להעניק לעובד עבור הישג יוצא דופן.
    הוקרה מידית כזו, מהווה זריקת עידוד משמעותית הן לעובד והן לעמיתיו לעבודה, הרואים מישהו מוערך ויודעים שזה יכול להיות שלהם בפעם הבאה.
  • חופשה בהפתעה – עובדים וצוותים שהצטיינו, או הצליחו לעמוד בלוח זמנים בלתי ריאלי, או סיימו פרויקט ענק, ישמחו לקבל מהמנהל מייל בנוסח "כל הכבוד. עבדתם קשה ועשיתם עבודה נהדרת. מחר צפוי להיות מזג אוויר נפלא. קחו לעצמכם יום חופשה על חשבון החברה ותנצלו כל רגע".
  • מצטיין החודש / שבוע – חברות מעניקות צ'ופרים קטנים מדי חודש / שבוע לעובד שהתבלט לטובה. זה יכול להיות גביע שעובר בין העובדים, או אפילו אפשרות לחנות בחניית VIP.
  • ציון אבן דרך – לא צריך לחכות להענקת שעון לציון 20 שנות ותק….
    יש חברות שממסגרות צילום של עובד חדש ומצרפות אותו לתמונות של העובדים האחרים, התלויות על קיר בכניסה לחברה. חברות אחרות מעניקות שי סמלי לעובדים לציון אבן דרך כמו שנה בעבודה, לדוגמה, רישום קריקטורה של העובד. זה מסר לעובד האומר "אנחנו שמחים אתה איתנו".
  • תרומה בשם העובד – דרך נוספת להוקיר עובדים, היא לברר מהי העמותה /ארגון צדקה המועדף עליו, ולהעניק לו תרומה בשם העובד.
  • רשימת משאלות אישית – אתם יכולים ליצור רשימת משאלות מקוונת שהעובדים יכולים למלא, וכשמישהו עושה מעל ומעבר, העניקו לו משהו מהרשימה.
    כך תעבירו מסר "אנו טובים יותר בגלל העבודה הטובה שלך, אז קבל משהו שישמח אותך."

עודדו עובדים להוקיר את הקולגות שלהם

זה לגמרי הגיוני לעודד עובדים להכיר ולהוקיר את העבודה של חבריהם. אחרי הכל, הם הראשונים לראות את המאמץ החריג שמישהו מחבריהם משקיע. אז כדאי לתת להם מערכת תומכת, המאפשרת לעובדים להוקיר את עמיתיהם ולהסביר מדוע הם ראויים להוקרה.

  • מערכות הערכת עובדים מתקדמות, מאפשרות לעובדים לתת פידבקים על הביצועים של עמיתיהם. כך ניתן לקבל תמונה מקיפה אודות העובד ממקורות שונים שלעיתים חשופים יותר מהמנהל לעבודה היומיומית של העובד.
    אפשר גם להשתמש בפורטל הארגוני כפלטפורמה באמצעותה יוכלו העובדים להוקיר מאמץ או הישגים של עמיתיהם. פרסמו הוקרות והישגים מיוחדים גם בניוזלטר פנימי, או על מסכי טלוויזיה שמותקנים ברחבי הארגון, ובכל מקום שמאפשר לחשוף את ההוקרה לכולם.
    אגב, זו לא חייבת להיות המלצה ישירה של העובד. זו יכולה להיות גם להיות מחמאה או הוקרה שהגיעה לאוזניו של העובד מלקוח מרוצה.
    עפ"י הנתונים, 44% מהעובדים מוקירים את עמיתיהם כאשר יש להם את הכלים לעשות זאת.
  • מחמאות שמצטברות לפרסים – ניתן לפתח מנגנון על-פיו עובד צבר כמות מוגדרת של מחמאות מעמיתים, מנהלים ולקוחות, יזכה ל"פרס" או תגמול כלשהו.
    לדוגמה, אתר מקוון של מוצרי ספורט, מאפשר לעובדיו לתגמל עמיתים ב- 50 $ כהוקרה על עבודה מעל ומעבר. תוכנית אחרת שלהם מאפשרת צבירת נקודות ב- gift cards באמצעותו הם יכולים לרכוש ממוצרי החברה.
  • משחק "הגמד והענק"– למי שלא מכיר את המשחק: כל עובד המשתתף במשחק מקבל על עצמו שני תפקידים. תפקיד ה"גמד" ותפקיד ה"ענק". כל משתתף יודע מי ה"ענק" שלו, אך לא יודע מי ה"גמד" שלו. בתפקיד ה"גמד", צריך המשתתף לציין הישג מיוחד של ה"ענק" שלו, ולשלוח אליו פתק הערכה באופן אנונימי.

 
בסופו של דבר, כל אחד רוצה שיעריכו את העבודה הטובה שהוא עושה, התרומה שלו לארגון ואפילו את המאמצים שהוא משקיע.
לכן חשוב שתדברו לעיתים קרובות עם העובדים לכם. תנו להם להרגיש מוערכים.
אמרו להם מילה טובה או שתעניקו להם שי קטן. תנו הוקרה פומבית לעובדים כאות תודה. אל תזלזלו בכוחה של הוקרה פומבית כזו – היא מעלה מורל ומעמיקה מחוברות עובדים.
 
יש לכם רעיונות נוספים? – שתפו אותנו
הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!
 

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp