איך להישאר פרודוקטיביים גם כשממשיכים לעבוד מהבית

5 דקות | 11 במאי 2020
אילוסטרציה - עבודה מהבית

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

בפוסט הקודם שלנו דיברנו על הרגשות המעורבים של העובדים ביחס לעבודה מרחוק. רבים חשים שהפרודוקטיביות שלהם עלתה ואיכות העבודה שלהם השתפרה, ועם זאת העבודה מרחוק גורמת לתחושת בדידות.

בין אם מדובר בעובדים שעדיין לא יכולים לחזור למקום עבודה בשל אילוצים משפחתיים, או מעסיקים שמיוזמתם מעדיפים שהאנשים שלהם ימשיכו לעבוד מהבית, אם אין הכרח להגיע למקום העבודה, כולנו (עובדים ומנהלים) מתמודדים עם סוג חדש של שגרה שתארך עוד זמן מה.
כל אחד חווה אותה בדרך אחרת: יש מי שחש יותר לחץ וחרדה, יש מי שיש לו יותר אילוצים ותחושת חוסר יציבות, ויש אחרים שיש להם את כל התנאים דווקא לשגשג בימים אלה ולהיות פרודוקטיביים מתמיד.

אז איך אפשר לעזור לעובדים שלנו להישאר פרודוקטיביים?

1. אינטליגנציה רגשית

מכיוון שניהול צוות מרוחק עוסק בשיתוף פעולה ועבודה זה לצד זה, היכולת "להיכנס לנעליו" של העובד ולהפעיל אינטליגנציה רגשית, משחקת חלק מרכזי בעבודת צוות, במיוחד בימים אלה. לפני שתעירו משהו לאחד העובדים שלכם, בדקו את הנושא מקרוב מנקודת מבטו. זה יכול פשוט לפקוח את העיניים למשהו שלא ראיתם קודם.

בכלל, שמירה על יחסי עבודה חשובה גם במניעת תחושות הבדידות. יש עובדים שרגישים לכך יותר מאחרים. מנהלים וצוותי משאבי אנוש יכולים לעזור לכל עובדיהם, כולל אלה שעלולים להיות פגיעים יותר, על ידי שמירה על קווי תקשורת קבועים, להוקיר את המאמצים שהם עושים ולתת להם חיזוקים חיוביים. המאבק בריחוק יכול לעזור לעובדים להרגיש טוב יותר, לעודד מוטיבציה ולשפר את ביצועי העובדים.

2. מפגשים קבועים

תקשורת אפקטיבית וקבועה עם אנשי הצוות שלכם מבהירה את סדרי העדיפויות והמשימות, ומבטיחה לאנשים מה מצופה מהם. שיחות וידאו פנים-אל-פנים, מוכחות כפופולריות מאוד בקרב צוותי עבודה מרוחקים, מכיוון שזו דרך נהדרת לעודד צוותים ולעדכן אותם לגבי פרויקטים ולגבי מה שעושים עמיתיהם לעבודה.

במקביל, על המנהלים גם ליזום מפגשי 1:1 קבועים עם חברי הצוות שלהם, בכדי לספק משוב ולשמור על רמת הביצועים.

3. "נוכחות" גמישה

נהלו מעקב אחר הנוכחות ושעות העבודה של אנשי הצוות שלכם, אבל לא ברמת מיקרו-מנג'מנט. היו גמישים והשתמשו בו באחריות. נהלו מעקב אחרי כמות השעות הנוספות של כל אחד מאנשי הצוות על מנת לאזן עומסים ולהימנע מתשלומים מיותרים במיוחד בימים אלה, בשל ריבוי שעות נוספות. היו שקופים במיוחד לגבי האופן בו אתם עוקבים אחר זמן העבודה והבהירו כיצד זה מועיל הן לעסק והן לעובדים.

מעקב אחר זמן העבודה יכול לספק תובנות מושכלות על עומסי עבודה. בדרך זו זה יכול להיות מידע יקר ערך גם לעובדים וגם למנהלים כשמתעוררות שיחות בנושא ביצועים.

4. עודדו פסקי זמן

איזון של עומסי עבודה, נטילת הפסקות קבועות, הרגלי אכילה בריאים ופעילות גופנית, אמורים כולם לעזור לעובדים לנהל לחץ בצורה יעילה יותר ולהישאר פרודוקטיביים.

כעת, יותר מתמיד, הדגישו לעובדים שלכם את חשיבות השמירה על הגבול בין מרחב אישי ומקצועי (פיזית ונפשית), ומדוע איזון ביניהם מועיל.

משאבי אנוש ומנהלים יכולים להסביר את החשיבות של קביעת יעדים ולוחות זמנים. התייעצו עם העובדים שלכם לגבי לוחות הזמנים בהם הם יכולים לסיים משימות שהוטלו עליהם. זה רק יגרום להם ליותר מחויבות לעמוד בלוחות הזמנים. ועם זאת, חשוב שבסוף היום העובד יתנתק מהמחשב של העבודה וישתיק התראות בדוא"ל ובטלפונים ניידים. וגם המנהלים עצמם צריכים והפסיק לשלוח מיילים והודעות לאחר שעות העבודה.

5. היו נגישים גמישים

אם אתם רוצים לשמור על פרודוקטיביות גבוהה, עליכם להגמיש נהלים ולאפשר לאנשים שלכם לתפקד באופן המתאים להם: יש עובדים שהעבודה שלהם תופרע במהלך היום בשל מחויבויות משפחתיות, אחרים יעדיפו לעשות קניות בסופר במהלך היום, על מנת להימנע מהתורים הצפופים בשעות מאוחרות יותר, ואפילו עובדים שמגיעים פיזית למקום העבודה, אולי יעדיפו להימנע מהפקקים שחזרו לחיינו.

להבנה וכיבוד הצרכים הספציפיים של כל עובד, יש חשיבות רבה. אמפתיה כזו עוזרת לבנות אמון ושביעות רצון בקרב העובדים שלכם, והם מצדם יענו לה בנכונות מתמשכת לעבוד קשה, ובתקווה לשגשג גם תוך כדי עבודה מרחוק. תנו לאנשים שלכם להרגיש שהם חשובים ומוערכים ותקבלו מהם רמה חדשה של מסירות ומחויבות.

בהקשר זה, אנו ממליצים לכם לקרוא גם את הפוסט בנושא הטיפים של גרטנר לניהול עובדים מרחוק.

הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp