היחסים החשובים ביותר בכל קבוצה

דקות 5 | 22 ביוני 2016
HR

שתף:

היחסים החשובים ביותר בכל קבוצה (בעבודה, בלימודים, בספורט…) הם אלה שבין המנהיג (בוס, מנחה, מאמן) לבין הטאלנט או השחקן הכי חזק בקבוצה.
השבוע שבו קליבלנד לוקחת אליפות והמאמן לשעבר, דייוויד בלאט, נותן ראיון נרחב לידיעות אחרונות, במסגרתו הוא אומר על לברון ג'יימס "צריך ללמוד לעבוד עם אנשים כמוהו, לא לנהל אותם", הוא תזכורת לקשר כזה.
אלה אינן תובנות בדיעבד. עוד במהלך התקופה בה אימן בלאט את קליבלנד, הוא אמר: "You better be on the same page as your best player. If not, you're going to be in trouble."
צריך לזכור שכאשר בלאט התחיל לאמן את הקבוצה, לברון עדיין שיחק במיאמי. עם חזרתו לקליבלנד השתנה התפקיד של בלאט ממאמן המכין קבוצה צעירה לקראת העתיד, למאמן המוביל קבוצה הטוענת לכתר באליפות הקרובה. המפתח להצלחה היה לברון ואיך (והאם) יוכל לחיות בדו-קיום עם בלאט.
נריץ קדימה… קליבלנד הפסידה את הגמר של 2015, ובמהלך עונת 2016, למרות הרקורד המצטיין שלו, בלאט הוחלף ולא זכה להוביל אותה לניצחון ב- 2016.
למעשה, זו תוצאה של אי יכולתו של בלאט להגיע למכנה משותף אופטימלי עם השחקן הטוב ביותר, המוכשר ביותר והכריזמטי ביותר בקבוצה.
לכאורה, בלאט החזיק במושכות, אבל למעשה, לברון, בזכות הכישרון, הרקורד והתרומה שלו לקאבס, היה ונשאר החבר הכי חשוב בקבוצה. וכשהנהלת הקאבס החליטה שהיחסים בין בלאט ללברון אינם ניתנים להצלה, בלאט הוא זה שנאלץ ללכת.

גם בארגונים עסקיים

אז בין אם מדובר בקבוצת ספורט או בארגון עסקי, די ברור שטאלנטים מקבלים יחס שונה משאר העובדים.
הסיפור של בלאט ולברון הוא תזכורת לכך שלא כל החברים בקבוצה שווים. התרומה של הטאלנטים להצלחה של הקבוצה/הארגון גדולה משל האחרים. את חלקם יהיה הרבה יותר קשה להחליף אם הם יחליטו לעזוב, ולחלקם יש השפעה משמעותית על שאר חברי הקבוצה/הארגון.
כל מנהל יודע שצריך להתנהג בצורה הוגנת עם כל חברי הקבוצה, אבל גם מבין שיש כאלה שתורמים יותר להצלחה.
מנהלים טובים מכירים בכך שמערכת היחסים שלהם עם ה"כוכבים" היא כנראה החשובה ביותר בדרך להצלחה ולכן הם זוכים ליחס מועדף.
בהקשר הזה, שווה לחזור למאמר שפורסם בגלובס על האתגרים בניהול של טאלנטים, במיוחד כשהם מרגישים כאילו כל הארגון קיים בזכותם.

שתפו אותנו בניסיון שלכם

יש לכם טיפים כיצד ליצור סביבת עבודה שבה הטאלנט אמנם יקבל יחס מועדף, אך האחרים לא ירגישו שנזנחו מאחור? יש לכם דוגמאות להצלחות בנושא?
אנו מזמינים אתכם להצטרף לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה, בקבוצת הלינקדאין שלנו!

Photo credit : Andrew D. Bernstein, Flickr CC

שתף: