איך לגייס ולשמר את דור ה- Y

דקות 5 | 23 בינואר 2017
אילוסרציה - דור ה- Y

שתף:

דור ה- Y בתנועה מתמדת

כמה עובדות על דור ה- Y ומקום העבודה*:

  • עד גיל 30, יחליפו בני דור ה- Y מספר כפול כמעט של מקומות עבודה ביחס לבני דור ה- X, וכמעט פי 3 מבני דור ה"בייבי בומרס".
  • בעוד ש- 41% מה"בייבי בומרס" סבורים שצריך להתמיד במקום העבודה לפחות 5 שנים לפני שמחפשים משרה חדשה, רק 13% מדור ה- Y חושבים כך.
  • 43% מבני דור ה- Y מחפשים משרה חדשה באופן אקטיבי.

למה זה חשוב? – כי 58% מהמנהלים מעידים שקשה להם לגייס ולשמר עובדים מדור ה- Y, וכי שיעור העזיבה השנתי שלהם הוא 15%. וזה עולה לארגון הרבה כסף ומשפיע על סיכויי ההצלחה שלו….

תשכחו מהסטראוטיפים – מה שבאמת מעניין את דור ה- Y בעבודה

אולי תופתעו ממה שחשוב לבני דור ה- Y בהקשר לקריירה שלהם**:

  • יציבות – 88% רואים את יציבות הארגון בעדיפות עליונה. זה לא אומר שהם אוהבים בירוקרטיה, אבל במקביל, הם גם לא ממש נמשכים לחברות הזנק (סטארטאפים).
  • ביטחון כלכלי – 67% מבני דור ה- Y יעזבו את מקום העבודה שלהם לטובת חברה שתציע להם חבילות הטבות ורווחה טובות יותר.
  • שיתוף פעולה – למרות התפיסה שהם 'מרוכזים בעצמם', 67% מהם מעדיפים שיתופי פעולה ועבודה בצוותים קטנים.
  • ערכים – יותר מכל דור אחר, ל- 60% מבני דור ה- Y, אכפת מערכי הארגון, מאתיקה, מהתרומה שלו לקהילה, מאחריות תאגידית, וכל מה שיהפוך את העולם שלנו לטוב יותר.

כדאי לקחת את זה בחשבון כאשר מתכננים את מיתוג המעסיק שלכם ואת המסרים שאתם מעבירים למחפשי עבודה מדור ה- Y בפורטל המועמדים שלכם, ברשתות החברתיות ובכל ערוץ גיוס אחר בו אתם פועלים.

שימו דגש על חווית המועמד

כבר דיברנו באחד הפוסטים הקודמים שלנו על החשיבות של חווית המועמד. הדבר נכון במיוחד כשמדובר בדור ה- Y. עפ"י LinkedIn, 78% מהם שלחוויית המועמד יש השפעה מכרעת על ההחלטה שלהם האם לקבל או לדחות הצעת עבודה.
הם רוצים שחוויית המועמד תהייה אישית – הם לא רוצים להרגיש שהם רק 'מספר'. לכן צריך שפעילות הגיוס תהייה יותר אינדיבידואלית, עם מיילים אישיים, אינטראקציה ברשתות חברתיות ואפילו הזמנות לאירועים.
הם מעריכים שקיפות. לכן, וודאו שהמידע אודות התרבות הארגונית שלכם, ההיסטוריה של חברה והחזון שלה, זמינים בפורטל המועמדים שלכם. במהלך הראיונות, אפשרו להם גם לפגוש ולהכיר עובדים שלכם על מנת שיוכלו להתרשם ישירות מהארגון ועובדיו.

התמקדו במה שבאמת מניע את דור ה- Y

גייסתם אותם. עכשיו תתמקדו במה שישמר אותם בארגון, וזה קשור בעיקר ליכולת שלהם להתפתח ולהתקדם בארגון:

  • פידבק שוטף – 80% מבני דור ה- Y רוצים פידבק הוגן ובזמן אמת מהמנהלים שלהם. הם מעריכים במיוחד פידבק והכוונה המאפשרים להם להתפתח בעבודתם.
  • הזדמנויות למידה והתמקצעות – 60% מהם רואים את הזדמנות להתפתח ולהתקדם בארגון, כהטבה הטובה ביותר שהמעסיק יכול לתת להם, ו- 46% עזבו את מקום העבודה האחרון שלהם משום שלא נתן הזדמנויות לפיתוח הקריירה. לכן, תנו להם כלים להתפתחות מקצועית ואישית. עודדו למידה כחלק מהתרבות הארגונית שלכם, הן ע"מ שיוכלו לבצע את תפקידם הנוכחי על הצד הטוב ביותר, והן בכדי שיוכלו לרכוש ידע, מיומנויות וכישורים שיאפשרו להם להתקדם בארגון.
  • מנהל שמעצים את העובדים – כן… 72% מהם היו רוצים ולהיות המנהלים של עצמם… אבל אם הם צריכים לעבוד בכפיפות למנהל, הם היו רוצים שהוא יהיה כזה שמעצים ומפתח את עובדיו באמצעות חונכות ואימון אישי. 40% מהם אפילו ציינו שהרצון האישי שלהם לעזור לעובדים להתפתח, הוא המניע הראשון שלהם עצמם להפוך למנהלים.
  • איזון עבודה ופנאי – 57% מהם אומרים שיעזבו מקום עבודה שאינו מאפשר איזון בין עבודה לפנאי. במיוחד בארץ, כשכמות ימי החופשה קטנה ביחס לעולם המערבי, חשוב לאפשר יותר זמן גמיש ואפשרויות עבודה מהבית, וכן, אולי הגיע הזמן גם להחליט שאין יותר מיילים וטלפונים של עבודה בשעות הערב…

יש לכם טיפים נוספים שעוזרים לגייס ולשמר את בני דור ה- Y? – שתפו אותנו
הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

* עפ"י נתונים של Psychology Today ו- Glassdoor
** עפ"י נתוני Transamerica Center for Retirement Studies, Deloitte ופורבס

שתף: