על הקשר בין הערכת ביצועים להערכה עצמית

דקות 5 | 14 בינואר 2020
אילוסטרציה - הערכת ביצועי עובדים

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp

הקשר בין הערכה עצמית לביצועים מתחיל בשלב מוקדם בחיינו – כבר בבית הספר. מחקרים הראו כי הערכה עצמית גבוהה היא אינדיקטור המנבא הישגים בלימודים אקדמיים וזה נמשך הלאה לאורך חיינו הבוגרים. מחקרים נוספים מאשרים קורלציה ברורה בין הערכה עצמית לביצועים בעבודה. כמובן שזה דו-סטרי: האמון ביכולות שלך יכול לשפר את ביצועי העבודה שלך, ובאותה מידה, הצלחה בעבודה יכולה להגביר ברמת הביטחון וההערכה העצמית.

כלל האצבע הוא שהביצועים שלנו בדרך כלל לא יחרגו מעבר לגבולות האופן בו אנו תופסים את עצמנו.

עובדים בעלי הערכה עצמית גבוהה משפיעים יותר על עבודת צוות

כל ארגון מעוניין לעודד עבודת צוות. אולם לא כל עובד מרגיש בנוח להשמיע את קולו במסגרת הצוות. עובדים בעלי הערכה עצמית גבוהה, יחושו שמעריכים את דעתם ויהיה להם ביטחון להשמיע את קולם ולהשתתף באופן אינטנסיבי יותר בקבוצה ולתרום לחדשנות ופתרון בעיות. 

עובדים בעלי הערכה עצמית גבוהה יצירתיים יותר ומוכנים לקחת סיכונים מחושבים

הביטחון בחיים המקצועיים שלנו הוא המפתח לטיפוח קריירה מצליחה. כשיש לעובד הערכה עצמית גבוה ואמונה ביכולות שלו, הוא מוכן יותר ללמוד ולהשתמש בכוחות שלו בכדי לחקור דרכים שונות לפתרון בעיות. ביטחון בונה עובדים המוכנים להתנסות ולקחת סיכונים מחושבים. וזה סוג העובדים המועילים ביותר לחברות שרוצות לחדש, לצמוח ולהתפתח.

עובדים בעלי הערכה עצמית גבוהה מבזבזים פחות זמן

עובד המאמין ביכולותיו יהיה פחות תלותי מאחר שהוא חש שהוא מסגול ליותר ואינו צריך לבדוק כל דבר מול המנהל שלו. אמנם מנהלים צריכים להיות זמינים לעובדים שלהם בכדי לתת להם פידבק, אבל עובד עם בטחון עצמי, עושה יותר בפחות זמן. והחיסכון בזמן הזה, גם של העובדים וגם של המנהלים, שווה לחברה הרבה כסף.

עובדים בעלי הערכה עצמית גבוהה צורכים פחות ניהול

סביר שכבר נתקלתם במאמרים על הסכנה הטמונה במיקרו-מנג'מנט. רק לא מזמן דובר על כך שאילון מאסק, מנכ"ל טסלה, מבזבז זמן וכסף בגלל המיקרו-מנג'מנט המתמיד שלו. גם אם זה לא סגנון הניהול שלכם, לעיתים נשאבים אליו כאשר אתם מרגישים שהעובדים שלכם "זקוקים לקביים". לעומת זאת, עובדים בעלי בטחון עצמי הם אוטונומיים יותר וסומכים על עצמם. וגם במישור הזה נחסכים משאבים הן של העובדים והן של המנהלים.

איך מחזקים את ההערכה העצמית של העובדים? – הערכות עובדים רציפות עם שיחות משוב חיוביות

לא די לומר לעובד שהוא צריך לסמוך על יכולותיו. אמנם גם לעובד יש אחריות על בניית הביטחון העצמי שלו, אבל זו גם המנהל ומחלקת משאבי-אנוש צריכים לקחת את הנושא ברצינות. עובדים יכולים להרגיש בטוחים רק בסביבה תומכת, והאחריות ליצירת סביבה כזו חלה על המנהלים וה- HR.

במהלך הערכת העובדים ושיחות המשוב הרציפות, קחו את הזמן ותנו משוב מפורט המתמקד בחוזקות. על תשכחו להוקיר עובדים על עמידה ביעדים, הישגים, מאמץ מיוחד ותרומה לארגון. צרו קשר בין ביצועים לתגמול ועודדו עובדים לקחת חלק בפיתוח שיאפשר להם למידה, התמקצעות ויפתח בפניהם אפשרויות ניוד וקידום.

העבירו לעובדים את המסר שאתם מערכים את חוות דעתם. בקשו מהם משוב על תהליכים שוטפים, כמו גם כיצד לדעתם ניתן לשפר את ההתנהלות בעבודה.
כאשר עובדים מבינים שיש ביקוש והערכה לתובנות שלהם, וכאשר הם רואים שההצעות שלהם מיושמות, זה יכול לעשות פלאים לרמות המורל, המעורבות והביטחון הכללי.

הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!  

שתף:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp