העתיד של פתרונות השכר – חידושים ומגמות ששווה לעקוב אחריהם

5 דקות | 24 במאי 2020
אילוסטרציה - שכר

שתף:

מי מכם לא מכיר את צווארי הבקבוק לפני סגירת השכר ואת שאלות העובדים ותיקוני הרטרו לאחר תשלום המשכורות?

זה לא מפתיע מכיוון שחישוב השכר אינו משימה פשוטה. כשאתם מלהטטים בגורמים כמו שכר, הטבות ותמריצים, ניכויי מס ועוד, דברים מסתבכים במהירות.

אם לא די בכך, הרי שהתנהלות לא תקינה של מעסיקים והפרה של חוקי הגנת השכר, חושפת אותם לקנסות ולעיצומים בסדרי גודל של עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

זה לא צריך להיות כך. בזכות ההתקדמות בתחום הטכנולוגיה, קל לבצע אופטימיזציה ולהבטיח שהעובדים שלכם מקבלים את מה שמגיע להם.

אז מהם מתחדש בתחום? – לקטנו עבורכם כמה מגמות וחידושים בכדי שתהיו מעודכנים.

1. דרישה גוברת למערכות בענן

שוק פתרונות השכר צפוי לגדול ולעבור את 13.3 מיליון דולר ב- 2026.

לפתרונות בענן ניתן לגשת מכל מקום ובכל זמן, באמצעות כל דפדפן ומכל מכשיר קצה, וללא צורך בתשתיות. בפרט בימים אלה, כאשר חלקינו עדיין עובדים מהבית, זה בהחלט יתרון.

פתרונות בענן כוללים גיבויים אוטומטיים, שדרוגי מערכת, כמו גם עדכונים אוטומטיים לעמידה ברגולציה, שינויים במיסוי וכד’. כך אתם יכולים להיות בטוחים שחישובי השכר שלכם מדויקים ומותאמים רגולטורית, מבלי שתאלצו לבצע בעצמכם שדרוגי גרסה.

מעבר לכך, אבטחת המידע של מערכות שכר בהתקנה מקומית, יכולה להיות עסק יקר. זאת בעוד שמערכות מבוססות ענן פועלות בכפוף לסטנדרטים הגבוהים ביותר של אבטחת מידע, בנוסף למנגנון הרשאות לסביבה מרובת משתמשים, המבטיח כי משתמש נחשף אך ורק למידע הרלוונטי לו.

2. מעבר למערכות אינטגרטיביות

מכירים את הצורך להקים עובד חדש ולעדכן שינויים בתיק העובד, במערכת הנוכחות, במערכת השכר ועוד? כמה טעויות אנוש קורות כשזה המצב?
כשהמערכות שלכם משולבות, ניהול המידע אודות העובד מתבצע בפעם אחת וכל המערכות מוזנות באינפורמציה העדכנית. וכאשר מערכת הנוכחות שלכם משולבת עם מערכת השכר, אתם מבטיחים מעקב מדויק אחר שעות העבודה של העובדים, כך שאף אחד לא מקבל שכר נמוך או גבוה מהמגיע לו.

יתרה מזו, מערכות משולבות מאפשרות למנהלים או לאנשי צוות רלוונטיים לגשת לכל המידע ההכרחי מלוח בקרה מרכזי. זאת כמובן בכפוף להרשאות של כל משתמש מערכת.

3. עליה בדרישה לכוח עבודה מעורב

כוח האדם הופך להיות יותר ויותר מעורב. זוהי מגמה עולמית שהחלה הרבה לפני עידן הקורונה, ורק תופסת יותר ויותר תאוצה בימים אלה בעקבות גלי הפיטורים: לא רק עובדים קבועים במשרה מלאה, אלא גם עובדים זמניים, קבלני משנה, עובדים במשרה חלקית המועסקים במספר מקומות עבודה וכד'. יותר ויותר עובדים מגיעים לפרק זמן מוגבל ולפרויקטים אד-הוק.

המעבר הכלכלי הזה, ממודל מסורתי של משרה מלאה, למודל של כוח עבודה מעורב, הפך את המצב למורכב.
רק מערכות מתקדמות מסוגלות להתמודד עם המגוון הדרוש של הסכמי עבודה מורכבים, ובלעדיהם לא תוכלו לבצע חישוב מדויק של השכר.

4. שקיפות בשכר

זוהי רק תחילתה של מגמה, ובינתיים יש רק מספר מצומצם מאוד של ארגונים במגזר הפרטי, עם מידה כלשהי של שקיפות בשכר, מרמות השכר למשרה ועד לנוסחאות לחישוב גובה השכר המדויק, בהתאם לוותק, ניסיון, מיקום וכד'. ועם זאת יותר ויותר עובדים מצפים לשקיפות בשכר וארגונים המאפשרים זאת נתפשים כהוגנים ואמינים.

ארגון העוזר לעובדיו להבין את מתודולוגיית התגמולים שלו, ומסביר להם מדוע הם מקבלים את שכר שהם מקבלים, עוזר לקדם הוגנות ושוויון בארגון, ואף בונה אופק הממריץ את העובדים לעלות בסולם השכר.

בהקשר זה, אנו ממליצים לכם לקרוא את הפוסטים שלנו: שקיפות בשכר – בעד ונגד ו- שקיפות בשכר – האם זה כדאי ואיך עושים את זה נכון.

5. דרישות מחמירות של שמירת פרטיות ואבטחת מידע

במערכות שלכם נשמרים נתונים רגישים אודות העובדים שלכם כגון נתונים אישיים, שכר, כתובות, מספרי חשבון בנק ומספרי ביטוח לאומי.

מידע רגיש כזה מחייב שמירה על פרטיות, כך שרק מורשים ייחשפו אליו, וכמובן הגנה אוטומטית על ידי תקני אבטחת הסייבר הגבוהים ביותר בשוק. כל זאת עפ"י התקנים המחויבים בשוק שרק מחמירים בדרישותיהם עם הזמן.

6. תלושי שכר חכמים

עובדים בארגונים גדולים מכירים כבר את תלושי השכר החכמים, הכוללים הסבר על כל אחד מרכיבי השכר.

התלושים החכמים מאפשרים שקיפות של אופן החישוב של כל רכיב שכר וחוסכים פניות של עובדים למחלקת השכר לקבלת הסברים.

מערכות שכר מתקדמות, המתאימות גם לארגונים בסדר קטן ובינוני, מאפשרות כיום תלושי שכר חכמים באפליקציית המובייל, גם לעובדי חברות כאלה.

תלוש שכר חכם במובייל

7. מעבר לחשבות שכר במיקור חוץ

הסטת המיקוד של מחלקת משאבי האנוש, בעיקר בארגונים בינוניים, ממשימות תפעול, לאסטרטגיה וניהול ההון האנושי, הופכת את מרכז השכר לשותף עסקי חשוב. אלא שיותר ויותר חברות מחפשות לבצע את חשבות השכר במיקור חוץ, גם מטעמי התייעלות.
זה כמובן צריך להיות חשב שכר בכיר, בעל מומחיות בתחום השכר, המיסוי והחקיקה, והיכרות מעמיקה עם המערכות התומכות, אשר יפיק עבורכם תלושי שכר, יטפל בהפרשות הסוציאליות והפנסיוניות ויהיה אחראי על כל ההתנהלות השוטפת מול הרשויות.

בה בעת, מחלקת משאבי האנוש ממשיכה לטפל בפן היותר אסטרטגי של השכר: הפקת דוחות וביצוע תחקורי נתונים, סימולציות לחישוב השפעת שינויים ברכיבי השכר וכד', לצורך קבלת החלטות.

אז נראה שדרישות השוק בתחום השכר הולכות ומתפתחות עם הזמן. ואיפה אתם בתמונה המשתנה?


הכירו את החבילות המשולבות שלנו: פתרונות משולבים לניהול שכר ונוכחות, לחשבי שכר בארגונים 
ושירותי חשבות שכר ומערכות משולבות לניהול שכר, משאבי אנוש ונוכחות, לחברות עם 50 עובדים ומעלה.

   
בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר 1,500 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה. 

שתף: