משאבי אנוש, גרסת 2025

27 בנובמבר 2018 | כללי, ניהול משאבי אנוש
0 תגובות

בעוד אנו מתכוננים ל- 2019, ב- SHRM התפרסם לאחרונה מאמר, תחת הכותרת HR 2025: 7 Critical Strategies to Prepare for the Future of HR.
שווה להקדיש לו קצת זמן ולהבין כיצד תראה שנת 2025 מנקודת המבט של HR.

מתוך המאמר בחרנו להתמקד בהתמחויות הנדרשות ב- HR ב- 2025.

גם אנחנו עסקנו בבלוג שלנו בשינויים שה- HR יעבור בשנים הקרובות. בפוסט שלנו "המהפכה התעשייתית 4.0 והכישורים הנדרשים ממשאבי אנוש" התייחסנו לכישורים שיידרש ה- HR לרכוש, בין השאר בתחום ניתוח הנתונים והבנת הסיפור שמאחורי המספרים.

בהקשר זה, במאמר ב- SHRM אומרים שאנשי HR צריכים להבין כיצד חברה מצליחה: מעבר לידיעה מהו ערך המניה וליכולת לקרוא דוח רווח והפסד, HR צריכים להבין את הכיוון האסטרטגי של החברה, ואת הסביבה הכלכלית והחברתית בה היא פועלת. הם צריכים לזהות שינויים צפויים ולהתכונן לקראתם, ולהבין מה מטריד את המנכ"ל ואת סמנכ"ל הכספים. רק אז יוכלו לנהל ביעילות את ההון האנושי ולהתאים בין יוזמות HR ליעדים העסקיים.

וככל שאופי התפקיד של HR משתנה, כך גם הכישורים ותחומי ההתמחות הנדרשים במחלקת HR משתנים.

אז אילו תפקידים נראה ב- HR ב- 2025 עפ"י התחזיות?

  • מנתח נתוני HR – המידע והניתוח שלו (אנליטיקות) יתפסו מקום יותר ויותר מרכזי בעולם ה- HR, והאנליסט יהיה חלק בלתי נפרד מהובלת התחום.
  • מומחה לחוויית עובד – הדגש ב'חווית עובד' הוא על בניית מקום עבודה שעובדים טובים רוצים להשתייך אליו, נהנים לעבוד בו, מעוניינים לתת את המקסימום ורוצים להישאר בו לאורך זמן – מקום הדואג לזכויות ורווחת העובד, מתכנן איתו את מסלול הקריירה שלו, מאפשר פיתוח אישי ומקצועי, והזדמנויות לקידום בארגון.
  • מומחה לטכנולוגיות גיוס עובדים – פתרונות גיוס צצים כמו פטריות לאחר הגשם: מספקי תוכנה ואפליקציות ועד לענקיות הרשת כמו גוגל ופייסבוק שנכנסות במרץ למשחק. מומחה הטכנולוגיות יהיה זה שסוקר את השוק ומזהה את הטכנולוגיה המתאימה ביותר לארגון.
  • מומחה לחוויית מועמד – בדומה ל'חוויית לקוח' או ל'חוויית עובד', חוויית המועמד היא זו שתקבע למעשה האם תצליחו לגייס את המועמדים המוכשרים ביותר, או שהם יחפשו הזדמנויות במקומות אחרים. ובדומה לחוויית לקוח, גם תהליך הגיוס מועמדים צריך להיות פשוט, מהיר, ידידותי ויעיל.
  • מאמן אישי לשיפור ביצועים – קואצ'ר שהתמחותו למקסם את ביצועי העובדים ותרומתם לארגון.
  • פסיכולוג ארגוני – אמנם טכנית לא מדובר בתפקיד ישיר של HR, אבל פסיכולוג ארגוני / תעשייתי הוא המומחה המתרגם עקרונות פסיכולוגיים לגישה הוליסטית יותר לנושאי HR, שיווק ומכירות.

ברור שאדם אחד לא יכול להתמחות בכל האספקטים האלה, אבל כשמתכננים צוות HR, כדאי לבנות אותו עם אנשים המתמחים בתחומים שונים שישלימו אחד את השני.

 

הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

 

 

כתיבת תגובה