איך מגייסים עובדים בעידן של אי ודאות

6 דקות | 17 במאי 2020
אילוסטרציה - גיוס עובדים

שתף:

איך משבר הקורונה משפיע על תוכניות גיוס העובדים שלכם?
מנהלי גיוס רבים צריכים להתאים את תוכניות הגיוס שיצרו טרם פרוץ המשבר, לעידן שאחריו, של חוסר ודאות וחוסר יציבות כלכלית. כאשר סדרי עדיפויות עסקיים משתנים, ואילוצי תקציב מוכתבים, מנהלי גיוס צריכים להיערך לשיטות מתאימות של גיוס והעסקה בעידן הנוכחי.

מחקר עדכני של גרטנר מ- 30.4.2020 מעלה כי למעלה מ- 50% מהמשרות הפתוחות בארגונים נמצאות כעת בהקפאה, 54% מהארגונים עיכבו את תאריכי תחילת העבודה של מועמדים שקיבלו הצעת עבודה, ו- 31% הקפיאו את תוכניות ההתמחות שלהן.

אז מה אפשר לעשות בתנאים הנוכחיים?

אל תזניחו את חוויית המועמד

גם בעידן הנוכחי, מגייסים צריכים לנהל ביעילות את חוויית המועמד בכדי למנוע נזקי מוניטין, כמו גם קשיים בגיוס עובדים בעתיד.

כדי להעצים את חוויית המועמדים, ספקו להם תקשורת ברורה ושקופה באם המשרה שהם פנו אליה הוקפאה.
לגבי מועמדים שקיבלו הצעה אך מועד תחילת העבודה מתעכב, היו שקופים ככל האפשר וספקו עדכונים בזמן. אפילו אם אינכם נושאי בשורות טובות, מועמדים מעריכים את העדכונים והתקשורת המהירה איתם, שכן הם משקפים יחס של כבוד שרוחש הארגון למועמד ולזמן שהוא מקדיש לו.

עודדו גיוס פנימי

על פי הסקר של גרטנר, 54% מהארגונים דיווחו כי כל מאמצי הגיוס, פרט לתפקידים קריטיים, יקפאו בחודשים הקרובים. זה הזמן לעבור לגיוס פנים ארגוני. מחקרי גרטנר מראים שלמרות שהם לא מחפשים באופן פעיל, 39% מהעובדים יהיו פתוחים לעבור לתפקיד חדש בארגון שלהם.

"כאשר ארגונים ממשיכים במדיניות עבודה מרחוק בנסיבות הנוכחיות, המגייסים למצוא פתרונות באמצעות מודלים תעסוקתיים חלופיים המהווים סיכון נמוך יותר לצמיחת הארגון," אומרת לורן סמית, VP לפרקטיקות HR בקבוצת גרטנר.

כוח עבודה אלטרנטיבי

כוח אדם הופך להיות יותר ויותר מעורב. זוהי מגמה עולמית שהחלה הרבה לפני עידן הקורונה, ורק תופסת יותר ויותר תאוצה בימים אלה בעקבות גלי הפיטורים: לא רק עובדים קבועים במשרה מלאה, אלא גם פרילנסרים, עובדים זמניים, עובדים משרה חלקית וכד'. יותר ויותר עובדים מגיעים לפרק זמן מוגבל כיועצים, קבלני משנה וכאלה שמעורבים בפרויקטים אד-הוק.

זו המשך העלייה של ה- gig economy – "כלכלת החלטורה" שהיא נגזרת של כלכלה שיתופית, ובה אנשים שמתפרנסים מכמה עבודות (או "מיקרו עבודות") במקביל.

המשמעות היא שבשוק יש יותר פרילנסרים, מיקור חוץ וקבלני משנה שיכולים לתת מענה לצרכים שלכם. כך עומד לרשותכם עוד מודל תעסוקתי חלופי המאפשר לכם להיות יותר אג'ליים בגיוס עובדים, גם בעידן של חוסר יציבות עסקית.

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר 1,500 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: