גוגל מכריזה: מנוע חיפוש משרות

דקות 5 | 7 ביוני 2017
מנכ"ל גוגל מכריז על מנוע חיפוש משרות

שתף:

בשורה למגייסים, חברות השמה, אנשי מש"א ומחפשי העבודה – גוגל הכריזה שתוך מספר שבועות תשיק מנוע חיפוש משרות, תחילה בארה"ב.
המנוע שייקרא Google for Jobs יאפשר חיפוש משרות בכל קטגוריה ובכל דרג, מהזוטר ועד לבכיר ביותר. המנוע יעשה שימוש ביכולות מתקדמות של למידת מכונה (machine learning) ובינה מלאכותית, ע"מ להבין כיצד מסווגים משרות ועוד.
"46% מהמעסיקים בארה"ב חווים קשיים בגיוס טאלנטים ואיוש משרות פתוחות, בשעה מחפשי עבודה נמצאים במרחק נגיעה", אמר מנכ"ל גוגל, סונדר פיצ'אי בכנס מפתחים של החברה שהתקיים לפני מספר ימים. "יש כאן "קצר"… ואנחנו רוצים לחבר טוב יותר בין מעסיקים למחפשי עבודה באמצעות Google for Jobs החדש והחדשני… אני נלהב מהיוזמה הזו מכיוון שהיא מרחיבה את יכולות הליבה של החברה, מעבר לחיפוש וארגון מידע, גם ללמידת מכונה ואינטליגנציה מלאכותית".
תוך מספר שבועות גוגל תתחיל לזהות מחפשי עבודה מארה"ב המחפשים באמצעות ה- Google Search ותציג להם משרות המתאימות לשאילתה שהזינו לחיפוש. בכל מקרה, גוגל לא מתכוונת בהכרח לפעול כספק עצמאי המתווך בין מעסיקים למחפשי עבודה. במקום זאת היא תחבור ל- LinkedIn, Facebook, Glassdoor ואחרים בתחום.

מנכ"ל גוגל מכריז על מנוע חיפוש משרות
מנכ"ל גוגל מכריז על מנוע חיפוש משרות

במנוע החיפוש יהיו כלים המסייעים לבצע חיפוש ממוקד כגון סינון: עפ"י מיקום, תפקיד, מגזר עסקי, תאריך פרסום, האם זו משרה מלאה או חלקית ועוד. השירות יציג למועמדים מידע נוסף כמו זמן נסיעה לעבודה, ע"מ יחליטו האם זה רלוונטי מבחינתם.
אחת התכונות המעניינות של הכלי היא יכולות למידת המכונה שלו, שתבין כיצד תוארי המשרה (job titles) קשורים ומסווגים. לדוגמה, חיפוש של "שיווק" יכול להתייחס ל"מנהל שיווק", "מתאם שיווק", "אחראי תחום שיווק" ועוד, בהתאם לאופן בו המעסיק הגדיר את תואר המשרה. גוגל תהייה מסוגלת לקבץ את התארים הנ"ל ולהציג למי שחיפש "שיווק" את כל המשרות הרלוונטיות.
פיצ'אי גם סקר בקצרה כלי שיאפשר הגשת מועמדות בלחיצת כפתור, אך לא הרחיב מעבר לכך בנושא.
Google for Jobs תושק בארה"ב בשבועות הקרובים, ובהמשך גם במדינות נוספות, וסביר להניח שתהפוך תוך זמן קצר לשחקן מרכזי המקשר בין מעסיקים למחפשי עבודה.

מה דעתכם? מהפכה אמיתית? – שתפו אותנו
הצטרפו לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה – בקבוצת הלינקדאין שלנו!

צילומים מכנס המפתחים של גוגל

שתף: