ששה טיפים לשיפור התפוקות של העובדים שלכם

5 דקות | 5 באפריל 2021

שתף:

בחודש שעבר ציינו שנה לפרוץ משבר בקורונה ורבים מאתנו עדיין עובדים מהבית. נראה שאנחנו בישראל יוצאים בקרוב מהמשבר, אבל רבים מבין אלה שעדיין לא חוזרים למקום העבודה, אפילו חלקית, חווים התרופפות וירידה בתפוקות. אם במהלך המשבר חברות דיווחו על עליה משמעותית בתפוקות (עד כדי עליה של 40% בתפוקות), הרי שככל שהמשבר התארך, 55% מהנשאלים בסקר שנערך אחרונה דיווחו שהם פחות פרודוקטיביים ופחות מחוברים לארגון ככל שעבודה מהבית נמשכת.

העובדים רוצים להיות מסוגלים לבצע את עבודתם בצורה יעילה ולהרגיש מחוברים לעבודתם, ועל המעסיקים לעשות ככל שניתן בכדי שזה יקרה. איך?

1. תחושת מטרה

דרך יעילה להגדיל את התפוקה בארגון היא לשתף את העובדים על בסיס קבוע, במטרות ובהתקדמות של הארגון, ולדון איתם כיצד תרומתם תומכת בחזון הכללי. צרו "מרחב בטוח" בו העובדים יכולים להשמיע את דעותיהם ורעיונותיהם. השיח הזה ישפר לא רק את התפוקות במשימות היומיומיות, אלא גם יוסיף תחושה של משמעות וערך לעבודת האנשים שלכם בכך שידעו תורמים את חלקם למשהו גדול יותר.

2. הוקירו ביצועים גבוהים

זהו את בעלי הביצועים הגבוהים ובעלי התרומה המשמעותית לארגון ושבחו את הישגיהם. מחוות הערכה כאלה, בין אם הן מתוגמלות ובין אם הן בהבעת תודה, נותנות לעובדים אלה תחושת תוקף למאמצים שהם משקיעים. תנו חיזוקים חיוביים על הישגים – ההכרה שלכם, במיוחד אם תהייה פומבית, מבטיחה גם שעובדים אלה ירגישו כחלק חיוני בצוות שלהם ובארגון, וכתוצאה מכך, סביר ימשיכו לעשות מעל ומעבר, וגם תעודד עובדים אחרים לשפר את הביצועים שלהם.

3. ערכו פגישות יעילות יותר

פגישות מיותרות ולא יעילות, גוזלות זמן עבודה יקר, ומכניסות עובדים למרוץ כנגד הזמן להשלים משימות חשובות. על מנת למקסם את זמן הפריון של העובדים שלכם, בחנו את לוח הפגישות וקבעו אילו פגישות הכרחיות ושיקלו לערוך שינויים הגיוניים על מנת לייעל פגישות קיימות – בין אם להפחית את התדירות או לעבור לעדכוני התקדמות באמצעות המייל.

4. היעזרו בטכנולוגיה

אפשרו לאנשים שלכם לעבוד בצורה חכמה יותר וציידו אותם בכלים ויישומים שיעזרו להם לייעל את ביצועיהם. השתמש בטכנולוגיה כדי לעזור לייעל, לארגן ולבצע אופטימיזציה של המשימות. ככל שהעבודה מרחוק נמשכת, עזרו לעובדים לחסוך ולנצל את המשאבים היקרים שלהם בצורה הטובה ביותר, באופן שיגביר תפוקות ויאפשר להם להשקיע יותר זמן בפרויקטים שיובילו אותם (ואת העסק שלכם) להצלחה.

בהקשר זה אנו ממליצים לכם לקרוא את הפוסט שלנו איך שמרנו ואפילו הגברנו תפוקות בעת העבודה מהבית.

5. עודדו קשרים חברתיים

המפגשים בפינת הקפה נעלמו בשנה האחרונה מחיינו, אבל הצורך של האנשים שלכם למערכות יחסים טובות במקום העבודה בכדי להרגיש מחוברים ומרוצים, לא נעלם. מחקרים מראים עובדים שקיימו תחושת חברות עם עמיתיהם הם בעלי סיכוי גבוה פי 2.5 להיות מרוצים בעבודה, בהשוואה לעובדים ללא קשרים חברתיים. לקשרים אלה יש גם משמעות מבחינת ביצועים שכן עובדים כאלה מחויבים לא רק למקום העבודה אלא גם לחבריהם לצוות. לכן, עודדו העניקו הזדמנויות לעובדים לפתח קשרים עם עמיתיהם באמצעות פעילויות בניית צוות והזדמנויות אחרות למעורבות חברתית.

6. תנו דוגמה אישית

מנהלים – הדגימו בעצמכם את הערכים וההתנהגויות המצופים מהצוות שלכם, כגון שימוש במיומנויות הקשבה בעת תקשורת עם חברי הצוות. כאשר לעובדים שלכם יש אמון וביטחון במנהיגות, הם יעבדו יתעלו מעל לביצועים הסטנדרטיים. כשמדובר באנשים שלכם, תנו להם את ההרגשה שאכפת לכם מהעובדים שלכם וצרו סביבת עבודה חזקה ומשתפת פעולה.

בקבוצת הלינקדאין שלנו יש כבר למעלה מ- 1,750 חברים!
הצטרפו גם אתם לשיח המקצועי הכולל עדכונים, חדשות וקהילת מומחים מעולם משאבי האנוש והטכנולוגיה.

שתף: